Aprendre per nosaltres mateixos
APRENDRE PER NOSALTRES MATEIXOS
__________________________________________________
Experimentar, crear i aprendre
Un dels avantatges d’aquest
moviment és que no hi ha límits. Cada creador pot idear el que vulgui i
utilitzar la tecnologia com vulgui. És un medi lliure que permet a tot aquell
que ho vulgui expressar, provar, manipular i experimentar, així com crear des d’escultures
fins un satèl·lit a l’espai.
Vull, doncs, donar
èmfasi al que vam parlar a classe i deixar-ne constància en el meu Blog. Aquest
Maker Movement està prenent força i a poc a poc podem observar com s’està
aplicant i incorporant en l’àmbit de l’educació: rep el nom de Maker Education,
Educational Making o Maker-Centered Learning. Moltes escoles ja els estan
incorporant en les seves metodologies, així com intentant promoure que els seus
infants aprenguin per si mateixos a partir de fer, crear, inventar, construir,
etc. amb aquest moviment, estrictament vinculat a la tecnologia.
I és aquí on
apareix el concepte del “Tinkering”. Es considera una metodologia basada principalment
en aprendre fent-ho: manipulant, experimentant, creant, equivocant-se i tornant
a començar, dins un ambient lúdic i d’aprenentatge. Aquest moviment també s’està
incorporant recentment en el món de l’educació, promovent aquest fet d’aprendre
a partir de les mans, la pròpia construcció i donant significat al que s'està creant. A més, aquest
permet als infants conèixer el que estan fent, comprendre com funcionen les
coses, idear nous projectes i poder plasmar les seves idees mentals sobre
diferents aspectes.
Dit això, durant l’últim
dia de classes presencials a la universitat, el nostre professor ens va
sorprendre i ens va dur un munt de materials per poder posar en pràctica aquest
moviment. Teníem motors, gots de cartró, retoladors, fils conductors, i elements
decoratius, entre molts d’altres, amb els quals podíem construir el que
nosaltres volguéssim.
A continuació adjunto el robot que, juntament amb el meu grup de treball, vam construir:
Vam muntar-lo, vam estar disputant per aconseguir que funcionés, i vam aprendre. Vam aprendre fent-ho nosaltres mateixes. I és així com més aprenen els infants: construint el seu propi coneixement per si mateixos. Permetem-los-hi!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada