Recursos interessants a l'aula

 

RECURSOS INTERESSANTS A L'AULA

__________________________________________________

Eines útils per l'aprenentatge



Ser mestra. Sempre he desitjat amb totes les meves ganes algun dia esdevenir mestra. És vocacional i no hi ha res en aquest món que m’ompli més com veure créixer i ensenyar als menuts. A més, us heu parat mai a pensar en el poder que tenim els mestres entre mans? L’educació de tants nens i nenes està sota la nostra responsabilitat: els valors, la forma de concebre la vida, les maneres de pensar i els comportaments que els transmetem dia rere dia. Tots aquests infants creixeran i part del que esdevindran i seran haurà estat gràcies a l’escolarització rebuda en les etapes primàries.

Així doncs, em sento afortunada de poder estar cursant aquesta carrera, de sentir-me lliure, d’estar aprenent cada dia, de conèixer coses noves, d’adquirir nous continguts i d’adonar-me que tot el que jo sé, els hi ho podré transmetre. De fet, vull que els meus alumnes no perdin mai les ganes de fer-se preguntes, de qüestionar-se tot el que els passa, de sentir interès pel que els hi ensenyi a l’aula i fora d’aquesta, de despertar la curiositat i la creativitat que els mou per dins, i que alhora aprenguin a sentir, emocionar-se, riure, plorar, entendre als altres, relacionar-se, créixer, aprendre, descobrir, experimentar, i viure molt.


Imatge extreta de Google Photoshttps://www.silvitablanco.com.ar/oraciondelamaestra/adios-a-la-maestra.htm


Tot i això, i sentir que la iniciativa que emprenc envers el fet de ser mestra és bona, sento inseguretats també. Ho sabré fer? Seré capaç d’atendre les necessitats de tots els meus alumnes com es mereixen? Aconseguiré que cap d’ells es senti exclòs i desatès a l’aula? Podré proposar-los activitats interessants que els motivin i en vulguin descobrir i aprendre més sobre el tema? Els hi agradaré com a mestra? Confiaran en mi? Em permetran conèixer-los i crear vincles bonics i d’aprenentatge? No ho sé. No sé quina realitat em trobaré dins l’aula. No coneixeré totes les dificultats que aquesta comporta fins que exerceixi la professió de mestra. És allà on et sents viu, on has de fer front a conflictes i problemes, on has de lidiar amb vint alumnes alhora, on has de guiar els seus aprenentatges, on has de comprendre’ls a tots i a cadascun d’ells. Tinc por. Òbviament que tinc por. Però me’n sortiré.

I és aquí on vull introduir la temàtica d’avui. Davant de totes aquestes incerteses, avui hem après a la classe de Tecnologia que hi ha molts recursos que faciliten l’aprenentatge a l’aula. Tal com vaig explicar a l’entrada anterior, les TIC han d’estar i estan molt presents a l’escola, i és així com aquesta eina ens pot ajudar a treballar més d’un contingut a partir d'aquestes. S’anomena “Treasure Hunt” o en català “Cacera del tresor”, i consisteix en una web a partir de la qual els alumnes poden adquirir més informació i coneixements sobre diversos continguts estudiats a l’aula. Tracta d’un seguit de qüestions i preguntes breus a les quals els infants han de donar resposta. A partir d’aquestes i del que hagin après, han de ser capaços de respondre una gran pregunta o repte final. A més, es pot adaptar a diferents edats i les activitats són molt variades, donant pas a consolidar tots els coneixements treballats a l’aula.

Per tal de conèixer més aquesta eina, durant la nostra assignatura en vam crear un exemple, relacionat amb la temàtica de la Diada de Sant Jordi. Adjunto a continuació una grabació pròpia, realitzada a partir del programa ScreenCast-O-Matic, una altra plataforma i eina útil pel treball dels docents.



Així doncs, donant cloenda a aquesta entrada, els docents disposem de molts recursos per tal de dinamitzar i aconseguir que les classes siguin més divertides. Aquesta alternativa n'ha estat un exemple i tot és possible a partir de la tecnologia. Donem-li una oportunitat!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Imatges que valen més que mil paraules: el poder de les imatges.

La tecnologia com a estil de vida